Suzuki DF140A
Modellen för dig som vill ha hög prestanda i kombination med låg vikt
DF140A har en ny avancerad bränsletillförsel, så kallad Lean Burn Fuel System, som ger dig imponerande bränsleekonomi utan att offra prestanda!
För bästa prestanda har modellen dubbla överliggande kamaxlar (DOHC), fyra ventiler per cylinder, ett avstämt och vattenkylt insugningsrör samt ett avgassystem av typen 4-2-1. Avgassystemet, som är väl utprovat i tävlingssammanhang, ger bättre prestanda och högre vridmoment.
Större propellrar
För ökad kraft har vi den elektroniska bränsleinsprutningen och ett rejält luftintag. Slutväxelns utväxling på hela 2,38:1 gör att modellen kan driva en större propeller som ger dig en perfekt kombination av acceleration och hastighet. Detta gör att du kan förflytta dig snabbt, dra på i mellanregistret och komma upp i en rejäl toppfart.
Balanserad
Konstruktionen med framskjuten vevaxel och tvåstegs kamaxeldrivning gör DF140 till en kompakt och optimalt balanserad motor på akterspegeln.
Tekniska specifikationer |
|
---|---|
Rigglängd mm | L 508, X 635 |
Startsystem | Elektriskt |
Vikt i kg | L 186, X 191 |
Motortyp | DOHC, 16 vent |
Bränslesystem | Multi Point Elektronisk Bränsleinsprutning |
Antal cylindrar | 4 |
Slagvolym cm³ | 2044 |
Borrning x slag mm | 86 x 88 |
Maxeffekt kW | 103 |
Rek. fullgasvarvtal rpm | 5600-6200 |
Manövrering | Reglagebox |
Choke | - |
Oljevolym | 5,5 liter |
Bränsletank | - |
Tändsystem | Heltransistorerat |
Generator | |
12V, 40A | |
Upphängning | Gummiupphängning |
Trimlägen | Power trim och tilt |
Utväxling | 2,59:1 |
Växellägen | F-N-R |
Avgasutsläpp | Genom propeller |
Rek. propeller | 15"-23" |